Dosya Boyutları Hakkında

'Şikayet ve Önerileriniz' forumunda durall tarafından 5 Kasım 2017 tarihinde açılan konu

  1. Arkadaşlar neden dosya boyutları gitgide artıyor. Hayır ülkemizde AKK diye bir şey var. Hem indirmesi problem oluyor, hem depolaması. Misal Fate Apocrypha 200-250 mb lık dosyalar halindeyken Konohana Kitan'ın 5. bölümü 750 mb. Bu olaya bir standart getirmeyi düşünürmüsünüz ? (Kişisel görüşüm 480p den yana. Dosya boyutları 140-180 mb arası. Mis valla :)) Emekleriniz ve uğraşlarınız için çok teşekkürler. Kolay gelsin.
     
  2. #2 sosyopat, 5 Kasım 2017
    Son düzenleme: 5 Kasım 2017
    @durall Kaliteli çevirileri, kaliteli görüntü ile izlemek isterim ben açıkçası.. Boyutu sorun ediyorsan zaten izleme sitesinde düşük/yüksek kalite seçenekleri ile sunuyorlar.

    Arşiv için boyutu çok diyorsan, yarıya düşürüp re-encode yapıp HEVC olarak saklayabilirsin sevdiğin serileri.. Arşiv yapanlar genelde yüksek kalite ister. Ayrıca bu devirde arşiv için bölümleri 700mb olan bir animeye yerim yok demek biraz abes. Depo alanım küçük, öğrenciyim ve arttırmak için param yok diyorsan encode seçeneği var dediğim gibi. Onunla uğraşamam dersen de izlediğin her seriyi arşiv yapmayıp aralarından seç. Benim depo sorunum olmadığı için genelde izlediğim serileri bulabildiğim en kaliteli şekilde arşivlerim.
     
  3. @durall Bu sitedeki indirme linkleri genel olarak arşiv yapmak isteyenlere yönelik. Arşiv yapan arkadaşlar da 480p yerine tabii ki yüksek görüntü kalitesi tercih eder diye düşünüyoruz. Buraya gidip de bizim düşük kalite indirme linki koymamız gereksiz olur diye düşünüyorum. Ayrıca ülkemizde artık AKK, gece saat 1'den sonraki indirmelere etki etmemekte, bundan yararlanabilirsin :) İnternet kalitesi kötü arkadaşlar için 480p verme imkanımız olursa da bile, bu sezon aktifken değil de, sezon bittikten sonra olabilir belki.
     
  4. Ooo AKN'nın gece saat 1'den sonra etki etmediğini ilk defa duyuyorum, bilgi için teşekkürler :) Asıl konuya gelirsek kendi adıma ben de pek sevmiyorum 1080p çok yer kapladığı için :3 Konu hakkında fikir belirten iki arkadaşın da dedikleri yüksek kalite (ki benim buradan anladığım 1080p, yanlış anladıysam düzeltebilirsiniz ^^ ) ve standart kalite (ki kendisi bunun 480p olmasından yana) arasında bir karar kılıp 720p de anlaşalım bence ( ´ ▽ ` )
     
    Collapse Signature Expand Signature
  5. şahsen gerekirse 4k verin dicem ama blu ray bulmak bile eziyet
     
    Collapse Signature Expand Signature
  6. Bölüm boyutları seriden seriye değişiyor, çünkü uzunlukları, encoderın bölümü yüklemeyi seçtiği çözünürlük ve altyazı sayısı ve altyazıdaki efekt sayısı hep boyutu etkiliyor. Bu yüzden ne yazık ki o konuda bir standart yapamayız. Çözünürlükte bir standarda karar verirsek büyük oranda bir boyut standardına ulaşılabilir ama şu anlık öyle bir fikrimiz yok çünkü seriye duyulan ilgiye göre çözünürlüğü arttırıyoruz(ki daha az ilgi görülen serilere encode için daha fazla zaman harcamayalım).

    Ancak 4K kalitede yükleme yapacağımızı pek sanmıyorum. Çünkü hem fazla zaman ve çaba gerektirir, hem de zaten pek az insanda 4K kalitede video oynatabilecek monitör bulunmakta, yani çabalarımız boşa gider.

    Ayrıca önceki arkadaşların da belirttiği gibi daha düşük çözünürlük ve boyuttaki videolara izleme sitelerinden erişebilirsiniz. Onların da teliften silinmemesi için elimizden geleni yapacağız.
     
  7. yok zaten 4 k yapmayın 1080 iyi hepsini şuanlık 1080 verseniz yeter ama olurda internet alt sınırı herkezde yükselirse o zaman o çabalar boşa olmayacağına emin olabilirsin hem bencede 4k bir kaynak bile sorun olur BD disk almak gerek ama bazı disklerin fiyatı cidden uçuk tek seri 210 tl olanlar var genelde ve upload olsun herşeyde site geri kalır şimdilik alt sınır 1080 pls :D
     
    Collapse Signature Expand Signature

Bu Sayfayı Paylaş